Stolthet och fördom

image6

Stolthet & Fördom är ett drama från år 2005. Den är barntillåten och i huvudrollerna ser vi bland andra Kiera Knightley och Matthew Macfadyen.


Handling:
Lizzie bor tillsammans med hennes 4 systrar och föräldrar. En dag blir grannhuset uthyrt till den rika Mr. Bingley. De möter honom på en bal och han blir genast kär i Lizzies äldre syster Jane. Med sig har Bingley sin syster, Caroline Bingley. Och även hans bäste vän; Mr. Darcy. Darcy är snobbig och stolt och Lizzie tycker inte alls om honom. Men med tiden märker hon att de båda är ganska lika.


Mina tankar om filmen:
Detta är nog min absoluta favorit! Kiera är en av de bästa skådespelerskorna enligt mig och hon gör mig inte besviken som Lizzie heller. Den här historian är helt underbar. Jag rekomenderar även den äldre versionen från 1995 och läs gärna boken av Jane Austen.
Stolthet och fördom får;

♥♥♥♥♥ Fem hjärtan av fem möjliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0